piątek, 6 października 2017

Jak malina

W końcu dzisiaj się z lekka rozpogodziło.
Odrobina słońca zachęciła mnie do wyjścia na podwórko i cyknięcia kilku fotek mojemu nowemu nabytkowi.

Lalka trafiła mi się brudna i ubrana w zgrzebne rozpadające się szatki.
Po wyczyszczeniu pokazały się odpryski i odbarwienia. Na stopie odlazł kawałek farby, ale i tak jest w bardzo dobrym stanie.
Prawdziwa z niej dziewczyna jak malina. Zupełnie jak te, które rosną u mnie na krzaczkach.


A oto moja dziewuszka.



Posiada ona sygnaturę na karku - trzy literki : AJE.
Taka sygnaturę widziałam na blogu  pani Uli  "Zatrzymać Czas".
Szczegółowych informacji o samej lalce i jej podobnych nie znalazłam.
Prawdopodobnie pochodzi z lat 50' jest europejska, włoska, albo niemiecka. Z naciskiem na bardziej niemiecką raczej.

Lalka jest składakiem dwumateriałowym. Głowa i ręce są z celuloidu. Tułów i nogi są zaś  paper mache. Tułów jest pociągnięty na biało a nogi są w kolorze cielistym. Lalka posiada na brzuchu piszczek, niestety nie działający. Kończyny połączone są gumkami a oczy się zamykają.
Włosy były poklejone i niestety po delikatnym myciu i czesaniu sporo wylazło i wykruszyło się po prostu. Jednak większa część została a ja chciałam zachować jej oryginalny zarost:)

Nie zrobiłam zdjęć naguska przyznam szczerze, że jak dopasowałam jej ubranko to z lenistwa nie chciało mi się już go ściągać.















9 komentarzy:

  1. Jest prześliczna i jak pięknie zachowały się rzęsy. Znalazłam taką sama na eBayu, ale tam też nie wiedzieli , kto się ukrywa za sygnaturą.

    OdpowiedzUsuń
  2. jakiż zamyślony pysiałek...
    ślicznie Ją ubrałaś ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Sukieneczkę i fryzurkę dobrałaś idealnie! Lala piękna i na pewno wiele przeszła przez lata...
    Fajnie, że ma taką miłą u Ciebie emeryturkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej !!!!!!! masz siostrę mojej panienki !!!!!!
    Ostatnio zapukała do Baśniowa taka dziewczynka :) sygnatura na karku taka sama i tez nic o niej znaleźć nie mogę :/buuuuu
    Tak czy owak cudna jest :) i bardzo ładnie ją odziałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. TAK ! Cudna jest - pisała mi o niej Szara Sowa i opowiadała Zurinka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna! Dziewczyna jak malina. :)

    OdpowiedzUsuń