środa, 17 maja 2017

Zaczarowana ALCO - FURGA

Kiedy jestem w innym mieście a po drodze mijam jakiś lump to nie ma siły muszę choć na chwilę zerknąć okiem.
Takie zerknięcia potrafią czasem zaskoczyć jak na przykład zeszłoroczne pudełko z sylvanianami i akcesoriami do kompletu.

Będąc w poprzednim tygodniu w sąsiednim mieście zaszłam do małej graciarenki.
Leżała tam sobie ubrana w zgrzebne ciuszki, pomazana na twarzy, z małym ubytkiem makijażu na ustach i potargana lalka.
Od razu pomyślałam sobie, że jest niezwykła. Włosy w świetnym gatunku, porządny winyl - w jednym miejscu z błędem, świetnie wykonane ciałko i cudnie osadzone, orzęsione oczy.
Świetne znalezisko.

Lalka okazała się mieć sygnaturę na karku ALCO.
Pomijając, że googlarka powiązała nazwę z alkoholami i pośrednimi to moim oczkom ukazał się świat lalek Furga a konkretnie serii Alta Moda


https://pl.pinterest.com/pin/ARemtWWXfmOqOUmT-ogLlid6JdZnT59vBp3PMEa79AiQHlqUd6vMysg/




Furga to włoska firma http://dollreference.com/furga_luigi_dolls.html
Założona już w 1872 przez Luigi Furga.

Moja lalka pochodzi z lat 60 i niestety internet skąpi albo ja źle szukam informacji. Jest to główka alco osadzona na ciałku Furga. Widnieje pod nazwą "Miss Mauxion " - Susanna. I podobno jest rzadka:)

Dla mnie jest po prostu piękna i wyjątkowa.

Po przyniesieniu do domu wyglądała tak.


                               Ciemno wyszło niestety, ale aparat się na mnie obraził:(




Po uczesaniu i wymyciu lalka wygląda sobie tak.


















15 komentarzy:

  1. Pięknie jej w tych mleczach :)))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku jaki ma cudny pyszczek :) to Ci się gradka trafiła :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniałe znalezisko - zachwycałam się
    tymi panienkami w internecie - cudownie,
    że udało Ci się na Nią natrafić - pięknie
    teraz się jawi naszym oczom w tej sukni ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam wielokrotnie w Internecie, gdy szukałam czegoś o włoskich lalkach. Nie miałam pojęcia, że może się trafić i u nas. Ty to masz dar do wyszukiwania rarytasów!☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawą ma twarzyczkę ta lalka.nigdy takiej je widziałam.wspaniale wygląda wymyta,w tych ciuszkach i na tle mleczyków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Poważna z niej dziewuszka, ale bardzo ładna! Kiedy się oswoi z nowym domem na pewno będzie bardziej radosna! Ślicznie ją odziałaś! Podobają mi się zarówno jej buciki jak i ciekawe obuwie w tle :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Koło tak słodkiej buzi też bym nie przeszła obojętnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiadać, że domowe SPA lalce świetnie zrobiło. Od razu inaczej wygląda. Strój świetny, a zdjęcia plenerowe bardzo udane.
    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzeba mieć po prostu szczęście :) Pięknie odnowiona lalusia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest poprosstu obłędna! Też chcę takie graciarnie! Pieknie ją odnowiłaś :) Dollbby

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowna !!! Zaczynam się rozpływać........

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowite znalezisko! Oczyska ma takie wielkie, że wygląda, jak postać z horroru ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uroczy ma ryjek, ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń